poniedziałek, 4 marca 2013

Manufaktura, ale czeska

W poprzednim poście wspominałam o wycieczce do Pragi i wrzuciłam kilka zdjęć.

Na osobny post zasługuje jednak czeska marka MANUFAKTURA - marka, która oferuje czeskie rękodzieło. Zapewne nie byłoby w tym nic dziwnego - ot po prostu piękne i lokalne rękodzieło - gdyby nie fakt, że MANUFAKTURA to marka ..... sieciowa! W samej Pradze znajduje się aż 8 sklepów i to w najpopularniejszych miejscach turystycznych miasta.
Zwiedzając miasto można natknąć się na wiele mniejszych i większych sklepików oferujących rękodzieło, ale tylko MANUFAKTURA to prężnie działające przedsiębiorstwo. To prawdziwa i rozpoznawalna marka. Warto odwiedzić choć jeden ich sklep - część rzeczy można zobaczyć też w Polsce, ale część jest charakterystyczna tylko dla Czechów np. laleczki z kukurydzy (liści), które po raz pierwszy widziałam na Słowacji. W Polsce nie spotkałam się z tą techniką. Poza tym sklepy są ładnie urządzone, a dla ciekawskich przygotowano filmy pokazujące sposoby wytwarzania niektórych prac. Można więc miło spędzać czas w sklepie patrząc na telewizory zawieszone na ścianach.
Pod marką MANUFAKTURY można kupić dekoracje, zabawki, dywany, przyrządy kuchenne, naczynia czy kosmetyki. Firma współpracuje z ponad 200 rzemieślnikami z całych Czech, którzy trudnią się rękodziełem.
MANUFAKTURĄ można się zachwycić. Mnie osobiście zachwyca w tym pomysł biznesowy. Można stworzyć ze sklepu z rękodziełem poważną markę, można na tym robić pieniądze, można pod jednym szyldem skupić wielu producentów, można w ten sposób kultywować lokalne tradycje i pokazać dumę/charakter narodowy. I to jest niesamowite! Niesamowite jest również to, że MANUFAKTURA ma błogosławieństwo władz Pragi - takie wrażenie można odnieść, bo ich sklepy znajdują się w najbardziej zabytkowych punktach miasta. Na zamku praskim nie znajdziecie małego i kiczowatego stoiska, ale właśnie sklepy MANUFAKTURY.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że chcesz uczestniczyć w tworzeniu bloga. Ten blog jest dla Ciebie. Pole do komentowania tym bardziej :)
Jestem bardzo ciekawa Twoich opinii i pytań, więc śmiało korzystaj z opcji "Komentarzy"! Pamiętaj tylko by nie hejtować uczestników i nie spamować dyskusji - reszta (łącznie z krytyką :) bardzo mile widziana :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...