środa, 24 lipca 2013

Rustykalna kuchnia - Podkładki Decoupage!

Lubię rustykalny styl - być może to bardziej wynik mody niż faktycznego gustu ale mam do niego olbrzymi sentyment. Dziś trochę o podstawkach pod filiżanki.

Rustykalne podstawki pod filiżanki do kuchni decoupage eco manufaktura



Podstawki są wdzięcznym tematem do prac decoupage. Bardzo lubię je robić. Trochę pracy jest przy lakierowaniu (zwłaszcza boków podkładek), ale i tak nie odbiera mi to przyjemności tworzenia :)

Niedawno otrzymałam komplet serwetek vintage - dość popularne na blogach decoupage, ale nie ma się co dziwić, bo serwetki prezentują się świetnie i bardzo dobrze się na nich pracuje.  Polecam :)

Wracając do tematu: mam komplet świetnych serwetek i postanawiam poeksperymentować :) Z tych samym serwetek zrobiłam kilka projektów - każdy w trochę innym stylu. Dzisiejsze podkładki prezentują styl rustykalny (vintage).

podkładki rustykalne vintage decoupage eco manufaktura

Prace postarzałam - metodą suchego pędzla i z pomocą papieru ściernego uzyskałam efekt postarzenia na bokach i na spodniej warstwie. 

podkładki rustykalne vintage decoupage eco manufaktura

Na koniec wykorzystałam tusz do cieniowania, którym za pomocą gąbki wycieniowałam: ranty, rogi i niektóre miejsca na podkładce. 

podkładki rustykalne vintage decoupage eco manufaktura

Na koniec: wykończenie pracy decoupage - kilka warstwa lakieru.   

Do podkładek stworzyłam pojemnik w tym samym stylu.
  
podkładki rustykalne vintage decoupage eco manufaktura


Do podkładek w stylu rustykalnym stworzyłam również komplet wazonów z butelek (w trochę innej technice), ale o tym w innym poście - już niedługo.

Jeśli chcecie zobaczyć jak ta sama serwetka może wyglądać w zupełnie innej stylizacji odsyłam do postu "Letnie Smaki".

I jeszcze mała porcja inspiracji :) Kilka zdjęć podkładek w rustykalnym stylu tworzona przez One December (Michele Iljazi)





Świetny pomysł i wykonanie - nie tylko do kuchni, ale można je też personalizować.

Pozdrawiam Was bardzo ciepło i jeszcze bardziej dziękuję za wasze odwiedziny :) Cieszę się, że tutaj zaglądacie i znajdujecie inspiracje! Dzięki wielkie :)

Zapraszam do komentowania! Trzymajcie się i do jutra :)

12 komentarzy:

  1. Wow! Jak dla mnie użycie tuszu to strzał w 10, motyw dobrze mi znany zyskał zupełnie nowe oblicze :) Dziękuje za kolejne inspiracje, tych nigdy za wiele, szczególnie jeśli są utrzymane w stylu ,który uwielbiam :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od stylu vintage nie mogę się uwolnić :) Czasami robię coś na przełamanie, ale ciągnie wilka do lasu :):) Tuszu używałam pierwszy raz - byłam bardzo pozytywnie zaskoczona efektem. Dzięki za odwiedziny :)

      Usuń
  2. Serwetka popularna, ale w takiej wersji z czernią jeszcze jej nie widziałam, super! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Dyzia :) Mroczna wersja mojej osobowości :):):) A tak na serio to eksperyment się udał - głównie dzięki tuszowi. Mam jeszcze jedno wcielenie tej serwetki - pewnie pojawi się na blogu w niebawem - będę ciekawa Twojej opinii.

      Usuń
  3. Niezłe cudeńka tu wyczarowujesz. Chętnie zaglądnę jeszcze nieraz :)
    Pozdrawiam
    pestQa

    OdpowiedzUsuń
  4. cześć pestQa - fajnie, że Ci się tutaj podoba :)Zaglądnęłam do Ciebie i gratuluję kreatywności!

    OdpowiedzUsuń
  5. szacun, szacun i jeszcze raz szacun... próbowałam przerobić ławę, ale ją zniszczyłam. Teraz wzięłam się za krzesła, lecz jak na razie zeszlifowałam stary lakier, położyłam podkład (odpylający czy jakoś tak - generalnie ma złączyć "luźne cząsteczki") i... stoję. Choć styl vintage mi się podoba to do niczego mi nie pasuje. Na Twoje prace nie mogę się napatrzeć, a moim podziwom nie ma końca... pzdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję i trzymam kciuki z akolejne metamorfozy :)
      A ze stylem vintage wcale nie musi byc tak, że całe wnętrze też ma być utrzymane w takim klimacie. Może zrobisz krzesła, a kolejnym krokiem będą 2-3 inne dodatki w lekko postrazonym stylu. I będzie wyglądać dobrze :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Dzień dobry! Jakim lakierem można korzystać na takich rzeczach? Przecież herbatka jest gorąca, czy lakier akrylowy się nadaje? Czekam na odpowiedź, niestety nie mam bloga tutaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Anies :) Lakier akrylowy się nadaje, ale trzeba go nakładać niewielkimi warstwami i trzeba dłużej odczekać pomiędzy kolejnymy malowaniami (najlepiej odczekać tyle ile zaleca producent na opakowaniu).
      Najlepiej na samym końcu przetrzeć podkładki woskiem do drewna (zrobić polerkę) lub woskiem/preparatem z woskiem do drewna. Wtedy podkładki sie nie zlepiają i nie przyklejają do kubków :)
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń

Dziękuję, że chcesz uczestniczyć w tworzeniu bloga. Ten blog jest dla Ciebie. Pole do komentowania tym bardziej :)
Jestem bardzo ciekawa Twoich opinii i pytań, więc śmiało korzystaj z opcji "Komentarzy"! Pamiętaj tylko by nie hejtować uczestników i nie spamować dyskusji - reszta (łącznie z krytyką :) bardzo mile widziana :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...